Nomineringar till Urhunden

Nomineringarna till det anrika svenska priset urhunden är nu släppt. Dessa är

Nomineringar till Urhunden 2010 för 2009 års bästa till originalsvenska seriealbum

Andersson, Kim W.: Love hurts
Hellgren, Joanna: Frances 1
Kanarp, Loka: Pärlor och patroner : 60 historiska kvinnoporträtt
Karlsson, Kolbeinn: Trollkungen
Lapidus, Jens/Bergting, Peter: Gängkrig 145 
Östergren, Emelie: Evil dress

Nomineringar till Urhunden 2010 för 2009 års bästa till svenska översatta seriealbum

Bechdel, Alison: Husfrid : en tragikomisk familjeberättelse
Brown, Jeffrey: Fumlig
Crumb, Robert: Första Moseboken : Genesis
Musturi, Tommi: På väg med Samuel
Ott, Thomas: Numret 73304-23-4153-6-96-8

De flesta album är absolut värdiga sin nominering. Vissa av albumen har jag skrivit om på denna blogg och jag ska försöka hinnaskriva om de andra innan vinnaren utses på bok- och biblioteksmässan i Göteborg.

Mina favoriter i kategorin Svenska originalalbum är Love Hurts och Frances. Vad gäller svensköversata bidrag hoppas jag att Crumb eller Ott tar hem priset. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0