Summering av serieåret 2009i Sveriges Radio P4 Gävleborg



Då har jag summerat serieåret 2009. Visst, på 20 minuter hinner jag inte med så mycket. Jag hann i alla fall prata lite om mangaåret (nedskärningarna inom en hel massa volymer) samt ta upp några av de bästa mangaserierna från året, vilka i mitt tycke är Kick Off! 2 av Yokaj Studio samt Sayonara September av Åsa Ekström. Vidare pratade jag lite om hur svenska serier börar slå internationellt och Niklas Askers Second Thoughts fick utgöra exemplet.

Jag hann också nämna fantastiska Love Hurts av Kim W. Andersson samt utnämna Asterix och Obelix födelsedag - den gyllene boken av Albert Uderzo till årets sämsta. Programmets hemsida finns här och lyssnararkivet (15 dec. 09.30-10.00) finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0