Disney köper Marvel

31 augusti tillkännagavs att Disney köper Marvel Comics, med kända figurer som Spider-Man, X-Men och Hulk för fyra miljarder dollar.

Alla Marvel Comics ca 5000 figurer följer med i köpet. Disney får alltså ett par starka trademarks, och Marvel får tillgång till Disneys gigantiska distributionsnät och finansiella muskler.

Jag hoppas att vi inte kommer att få se allt för många cross-overs. Jag vill inte se Stål-Kalle kämpa sida vid sida med Iron Man eller Spindelmannen. Jag hoppas också att de vuxenserier Marvel ger ut (Punisher osv.) fortfarande kommer att ges ut och inte blir mer barninriktat. Jag är alltså orolig, men hoppas att det blir bra. Tiden får utvisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0